27 nov 2009

Idag är jag jättetrött för jag har knappt fått sova nått i natt så det bli bara ett kort inlägg.
Anledningen till att jag inte har sovit så mycket är tack vare en tik som heter monike och hennes 6 valpar som är runt 2 veckor.

Jag tar allt från början. Igår skulle vi fösöka få tag i tre shäfervalpar som springer runt här och är påväg att bli påkörda. Jag var ledig igår och stannade hemma, de hade redan tillräckligt med folk så jag behövdes inte. Men Gill kom tillbaka efter en stund och berättade att vägarbeterna hade hittat en påkörd hund som de hade gett till en som heter Monike som bor här i området. Det visade sig att denna hund hade fått valpar, och var inte skadad. Jag följde med ut för att leta efter valparna, det tog väldigt lång tid och tiken bara letade efter mat, även om vi hade gett henne en hel burk med mjukmat.
Vi var inne på privat mark och undverk därför människor om vi såg någon, vilket inte var så smart, för en av dessa visste var valparna va. vi tog med tiken ut på ytterliggare en runda för att leta efter valparna och då såg han oss och visade var han hade lagt dom. Om dte inte varit för denna snälla man så hade nog inte valparna överlevt med tanke på det tråkiga vädret som var igår. Den snälla mannen heter iaf Cleofe och därför har det även blivit namnet på den enda hanvalpan.
Mamman är helt underbar, jättemjuk och snäll. Hon har kommit och kollat till mig flera gånger i natt för att se så att allt har stått rätt till. det var verkligen jättesnällt av henne, men lite irriterande när man väl hade somnat. Var det inte mamman som väckte en så var det någon av valparna som hade klättrat över vår kuddbarriär och trillat ner på det kalla golvet.

Det är så härligt att vi har hittat dom, det enda tråkiga är att 7 st nya hundar som lär behöva mycket mat kostar en del, och pengar finns det ju verkligen inte i överflöd här. Så känner du dig lite extra snäll idag så föreslår jag att du går in på sos hemsida och donerar en liten slant, minsta lilla krona är till stor hjälp.

Detta får vara allt för idag.

Ps. Det fungerar inte att lägga över bilder från min mobil till datan för tillfället så därför får ni vänta lite med att se dessa underbara vovvar.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har lagt ut en hel massa kläder på tradera och vinsten ska gå till sos. Hoppas att mina gamla paltor kan hjälpa vofsingarna =)

2009-11-29 @ 12:37:27
URL: http://stunderjagminns.blogspot.se
Postat av: Anonym

har du med dig en egen dator ner eller finns det dator där?

2009-12-09 @ 23:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0