7 nov 2009

I´m going to write in English once a week and at that time I will answer the questions.

Först en liten rättelse; Comida betyder mat, middag är Cena, nu tror jag att det ska va rätt.

Idag trillade jag för fösta gången här på sos. Det var med Batman gruppen. Vi kom ikapp valparna och peter gruppen (de går tillsammans). Jag väntade ändå en längre stund innan jag började gå med min grupp just för att undvika detta, med det gick ju inte så bra. När jag kom runt ett hörn i slutet av rundan så såg jag grupperna framför, så jag bad dom att fortsätta gå, men så blev det lite missförstånd och valparna fick syn på mig och sprang upp mot oss. Batman var snabbt framme och gick på Bolsito, som tur var blev de andra valparna rädda då och sprang iväg. Även Jupiter och Saturn ville så klart fram och slåss, det var då jag trillade! Jag försökte att undvika det så länge som möjligt för jag hade en taggbuske bredvid mig, så klart så var jag även tvungen att trilla i den med hela högra sidan och huvudet (jag klarade mig faktiskt ifrån rivsår i huvudet) och sedan lyckades jag även sätta vänstra handen i en tistel. Haha, det måste ha sett rätt komiskt ut!

Igår fick jag även en liten mini-skada. När jag skulle dela ut medicinen till Vilda så petade antingen Noah eller Moses köttbiten hur fingrarna på mig precis när Vilda skulle ta den så hon bet mig i fingret istället. Det gjorde så satans ont och hela toppen på fingret var lila efteråt.

Ikväll blir det restaurangbesök med sos-gänget. Det blir till ett vegetariskt ställe, hoppas dom har en massa champinjoner, jag ÄLSKAR champinjoner =D

Jag har förresten glömt att nämna att vi har börjat storstäda alla kennlarna. Lyfter på allt som går att lyfta och verkligen grovstädar allt. Vi är ju så många volentärer nu (8 st) så det är bara till att passa på. Idag städa vi Denkos och Keiras kennlar, jag kan med ganska stor säkerhet säga att Keiras är och kommer att vara den skitigaste av alla.

En annan rolig sak; Ronna ska snart till England och då har hon lovat att köpa två nya Take That böcker till mig =D Jag är ett stort fan av TT för er som inte vet, och det är inte många TT saker som finns att köpa i Sverige, så jag hade tänkt utnyttja några av engelsmännen och deras vänner i England.  

Nu ska jag gå och mysa med en kennel. Tror det blir Vilda för de ha något liknande en bänk att sitta på =P

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman!

Så bra att ni passar på att storstäda kennlarna. Då blir det julfint till hundarna:-)

Du hade inte dolda kameran med dig när du var ute med Batmangruppen haha? Var rädd om dig (o dina fingrar)

Puss på dig

Saknar dig massor

2009-11-07 @ 16:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0