25 okt 2009

Idag har veterinären varit här. Hon hade fullt upp kan man lugnt säga, fick kastrera 21 katter och 2 hundar +  kolla till någon hund. Som tur va så fick vi kastrerat 4 hundar här om dagen när Kim hade veterinären hos sig, annars hade det blivit ännu mer att göra o det var ju redan tillräckligt.
En fördel med att kastrera under två dagar är att vi inte behöver ha så många på terrassen, för det börjar bli rätt trångt nu. Vi har Jessie, Essi, Ghandi, Bambi (har ni märkt hur det rimmar :D ), Ella, Edward o Bruce, och sen kommer ju Liza o Sophie på besök. Det är precis så man får plats!

Vi har haft jättefint väder de senaste dagarna, vilket både är en fördel o nackdel, det är ju skönt såklart, emn sen mår jag fortfarande inte helt bra än, o mår man inte bra så tar värmen som fasen på en. Men man ska väl inte klaga, jag kommer nog få några regndagar som jag gärna byter ut mot sol. Gallerkennlarna, eller lerkennlarna, eller va man nu vill kalla dom kommer iaf vara rätt så bar rustade för regnet. Vi har fått donerat flera metalltak som ska hålla vovvsingarna torra i vinter. Brian har börjat sätta upp dom, men det kommer nog ta lite tid till alla är upp, det är en del att pyssla med. 

Nu vill de andra volentärerna ha intenternet så jag får skriva mer senare.

Ha det så bra så länge.

Puss på er alla!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0