13 jan 2010

Det blir tyvärr inga foton idag, min sladd mellan datan o mobilen har sprungit iväg, o jag orkar verkligen inte leta efter den ikväll, men jag lovar att göra det i morgon så då hoppas jag att jag hittar den så ni får se våra fina nya vovvar =D

Vi har fått ytterliggare 2 hundar, Pablo och Ofelia.

Pablo lämnades in av ett par som hade hittat honom i sin trädgård. Han är ca ett år och väldigt livlig, han ser ut att vara blandning av Border Collie och någon lite mer massiv ras.

Ofelia lämnades in idag av en som heter Kate som hjälper sos en del med vatten o liknande. Hon hittades vid vägen utanför La Cala Hills, hon hade visst sprungit där ett tag, o risken för att bli överkörd är ganska stor. Men det verkar verkligen som hon har haft ett hem för hon älskar människor, går fint i koppel och så ser det ut som hon har blivit kastrerad, men inget chip har hon =(

 

Igår tog jag o Therese Boone, Theo, Ginny och Doggie till veterinären. Doggie verkligen ÄLSKADE att komma ut från sos, han ylade hela tiden. Så på måndag blir det nog stan med honom om det är fint väder.

 

Wolfies ägare kom och hämtade honom igår. Han hade visst rymt och så hade någon hittat honom och bundit honom utanför veterinären. Sen har ägaren gått runt o lämnat lappar och kom tillslut till veterinären som han satt fast utanför och hon skickade honom hit. Therese sa att detta är första gången som en hund utan chip har kommit till rätta =D

 

 

We have got two knew dogs. Pablo, he looks like a Border Collie mix, and Ofelia a brown podenco who we think has got a home before, she is so sweet and loving.

 

And Wolfie who came to us not long ago has been found by it´s owner. Wolfie had escaped and somebody had found him and tied him to the vet-clinic and the owner walked around with posters and finely he found the vet who send him here.

 

 


Kommentarer
Postat av: Emmasj

Det gör ont i mig när jag läser om Doggie. Han passar helt enkelt inte in på sos, önskar så att ngn tog honom därifrån. Du är guld värd Anna som bryr dig om honom lite extra, det förtjänar han verkligen!!!!



Härlig läsning om Wolfie, hör ju verkligen inte till vanligheterna precis. :)



2010-01-14 @ 10:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0