4 jan 2010

Idag känner jag bara för att gråta, eller skrika går också bra. Jag är så satans trött på det här vädret. Det slutar ju aldrig regna, Malaga har fått regn så de klarar sig i 2 år nu! Det tråkigaste är att det går ut över hundarna ju, alla hinner inte komma ut varje dag och det är dyngsurt i deras kennlar. Sen blir ju alla våra kläder blöta och det tar 100 år innan de torkar igen så bara för det känner jag hur min förkylning börjar bli värre igen, den som nästan va helt borta. Jag vet, det har blivit massa klagande, men jag är så jäkla trött på det.

 

Nyårsafton var iaf väldigt rolig. Massa god mat och trevligt sällskap, och sedan blev det vidare till Phoenix baren där det var karaoke, jag, charlotte, elin och therese sjöng spice girls låt wannabe, haha. Väldigt vackert lät det, eller inte.

 

I förrgår var jag i stan med Solbritt och vovvarna Tom o Edward. Dom var så jäkla duktiga, det var antagligen bådas första besök i den stora staden. Tom har ju haft ett hem de första 12 månaderna av hans liv, men då bodde han bara i en liten by uppe i bergen så det är väl inget man kan jämföra med Fuengirolas strandpromenad och centrum. De enda som Tom inte visste hur han skulle hantera var vissa av hundarna som vi mötte, så då skällde han på dem, men annars betedde båda sig exceptionellt. Vi mötte ett svensk par som var på semester, tror jag, och stod och pratade med dom i säkert en halvtimme, både Tom och Edward ägnade då tiden till att kolla på folket som gick förbi, Edward blev ifs trött på det tillslut och la sig då rak lång på strandpromenaden och sov, haha, det var en syn.

 

Vi har fått tre nya hundar, Ciro, Sandy och en som kom idag och inte har något namn än.

   Ciro fångades in av en privatperson som hade honom i några dagar innan hon hittade sos och lämnade honom här för hon hade ingen möjlighet att ta hand om honom själv.

   Sandy kommer nog från sos ursprungligen. Han är en 8 årig herre som har bott med en dam i flera år. Den här damen har nu köpt en valp och orkade inte med 2 hundar så hon slängde ut Sandy på gatan. Han hittades vid en sopstation av en djursjukvårdare som jobbar hos veterinären som vi använder, och där kom vi i kontakt med honom. Vi har fått tag i ägaren men hon vill inte ha tillbaka honom så nu får han bo här istället, vilket inte gör så mycket för han är en väldigt trevlig och lätt hund. Han bor i min lägenhet med Peggy Sue, Heather och Willie vilket fungerar utmärkt, 10 minuter efter att han flyttade in så låg han och Heather i soffan på varandra och sov. Jag kan inte förstå hur man kan sätta ut sin vän på gatan efter att man har haft den i flera år, och speciellt inte Sandy som är en så enkel hund, han verkar fungera med vilken hund som helst, är lugnt och fin, skäller inte eller något, han vill bara vara så nära en som möjligt.

   ”No name” kom idag för ungefär 2,5 timmar sen. Han hittades av en som förr har varit involverad i sos, han hade kommit till hennes trädgård så hon gav honom mat och han blev mer och mer tam på några dagar, om jag förstått rätt, men hon kunde inte ha honom kvar och därför kom han till oss.

 

Va kul att du har hittat till sos Emma. Mustard är en väldigt trevlig vovve som kunde dra en del när hon var ute på rundan med sina kennel kompisar, men precis som de flesta hundar här så lugna hon ner sig när hon kom ut själv. Jag tog henne till stan en gång är där var hon så jäkla duktig, bättre hund får man faktiskt leta efter, hon ville lukta överallt men annars var hon cool-lugn i alla möjliga situationer.

En hund som finns här nere på gården i spanien som är ungefär som Mustard i sättet är Boone. Han är en väldigt mysig kille som inte behöver allt för mycket aktivering, för honom räcker det att han får vara med en. Hans enda nackdel är att när han inte är tillsammans med en så försöker han rymma till en, men jag tror att det går att träna bort så fort han kommer till ett hem och det händer lite mer än här på gården.

 

A little bit in English seens it was a while ago:

 

We have had A LOT of raining the last couple of days, or weeks, and I am soooo tired of I just want to cry or screem. Malaga has water for two years now, so I really don´t think we need anymore at the moment.

 

New years eve we started at Therese place with some lovely food and games and then we went down to the Phoenix bar. We sang karaoke (Spice Girls – Wannabe), danced and had a great time.

 

We got three new dogs, Ciro, Sandy and one who we got today that hasn´t got a name yet.

Ciro and the one we got today are stray dogs that has been found and tamed, but couldn´t be kept so they came to us. Sandy on the other hand is quite a sad story, he comes from us from the first place, but the owner has now bought a puppy so she throw Sandy out on the street, luckily one of the nurses at the vetclinic found him and then spoke to us, so now he´s living with Peggy Sue, Heather and Willie.


Nya vovven Sandy


Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej :)



Jag tycker det låter jätteintressant att åka ner och jobba med hundarna som du.

Jag funderar själv på att göra det men har lite frågor.



Fick du hemlängtan snabbt?

Kände du dig välkommen där eller kände du dig typ, vilsen? :P

Och min engelska är inte så bra, ska försöka jobba upp den innan men lär man sig snabbt när man väl börjar prata engelska dag in och dag ut?

Är det många svenskar som är där?

Och åkte du dit med folk du kände eller helt ensam?



Jag tänkte åka ner ensam.



Mvh Marielle

2010-01-04 @ 18:12:00
Postat av: Emmasj

Usch ja, regn på sos är inget man vill vara med om en längre tid. Hur tar sidan det? Är där upprustat nu när regnperioden är där o kommer? Blir så så fasligt lerigt o äckligt där nere för vovvarna.



Tråkigt att höra med Sandy, hur kan man lämna en vovve vind för våg efter att ha varit ens vän i flera år. Skönt att hon trivs inne hos er iaf.



Tänker på sos dagligen o längtar ner som aldrig förr.



Krya på dig o så hoppas jag ni får uppehåll snart.



/Emma

2010-01-05 @ 10:40:40
Postat av: Ella von Eyben

Hört att det är kort med volontärer nu i jan feb, så jag kommer ner! tänkte bara kolla om du kunde va gullig och kolla om mina stövlar är kvar, blommiga är dom...och mina gympadojjor, svarta salomon tror jag det är..



vad har ni på er i detta vädret? så jag evt vad jag skall packa, senast jag ar nere var det sommar och varmt lixom...regnade bara 3 dagar...



när åker du hem anna? måste väl vara då jag kommer ner, den 15:e?! för jag skall tydligen vara själv, fast har nog lyckats ragga med mig en vän, och har även snackat med philip...



Kram på dig

2010-01-05 @ 15:06:47
Postat av: Anki

Gott nytt år Anna.



Hoppas verkligen att ni får bättre väder.(Här har vi idag -20 grader). Jag förstår att du är jäkligt less på allt regn som påverkar er alla, djur som människa. Elin berättade att det nu framåt blir färre volontärer. Ev. dröjer hon sig kvar några veckor till. Här i Sverige hör man talas om människor som lämnar sina sommarkatter vind för våg, men sällan man hör detta om hundar. Kan det möjligen vara för att man kan sälja sin hund?

Får man göra som Sandys matte gjorde? Djurplågeri är det ju definitivt. Hur kommer det att gå när hon tröttnar på sin nya hund? Hon har ju visat att hon inte är mogen att ta ansvar för ett djur. Varför skänkte hon inte bort hunden, så att hon visste att någon tog hand om den?

Här kommer en liten förfrågan. Är det möjligt att du lägger ut ett kort på Ciro?



Hälsningar Anki





2010-01-06 @ 13:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0