Hundar till England

Ikväll ska det avgå en van med 8 hundar till England. De som har turen att åka dit är Rufus, Ringo, Paddy, Naomi, Dexter, Diesel, Dusty och min älskade Zac. Snacka om att det kommer bli tomt i lägenheten nu, Pepa som gick bort för någon dag sen o nu så åker Zac. Det visste jag i för sig om, men det kommer kännas extra tomt med bara Peggy, Willie och Heather kvar.
   Det är mycket som ska göras inför resan, bada hundar, lasta vanen, kolla alla chip m.m. så jag börjar inte förrän vid halv 1-1, detta för att jag ska jobba de timmar som vi har siesta annars. Mina uppgifter idag kommer att bli att fixa hundarna framförallt inför deras resa, vilket ska bli kul, blir mitt sätt att säga ”hej då”.
   Dusty och Diesel som ska med till England rymde tre gånger igår, sista gången som vi var av med dem var vid matningen på kvällen, det blev lite panik och jag fick ta mig en tur för att leta efter dom. Jag gick väl i en kvart till jag kom fram till ett vägarbete o fråga på inte världens bästa spanska om de hade sett två hundar, men de hade de så klart inte så det va bara att gå tillbaka o börja gå upp för berget där vi rastar hundarna på dagen istället. När jag hade kommit en liten bit upp så hörde Erika mig ropa efter dem och ropade då till mig att de hade kommit tillbaka. Tydligen hade de kommit typ direkt efter att jag hade gått, men eftersom man inte alltid tänker efter i stressade situationer så tog jag inte mobilen med mig så jag fick mig en extra lång promenad jämfört med vad jag kunde ha fått.
   Vanen som vovvarna ska åka i kom igår kväll, den skulle ha kommit vid 10 så vi satt några stycken och vänta på den, klockan blev 10, sen halv 11, sen kvart i 11, då gick Erika in och la sig så var det bara jag o Mia kvar, sen blev klockan tio över 11, då bestämde vi oss för att vänta 20 min till, annars fick det va så. Sen blev klockan halv 12 o ingen hade kommit än så vi gick in o la oss. Det var drygt att bara sitta där och kolla efter ljuskäglor på bergsväggen utan att det hände något, och när där väl kom en bil så steg hoppet för varje gång att den var till oss och att vi snart skulle få gå och lägga oss. Men så blev det ju inte riktigt, vanen kom istället kl 12 så precis när jag hade somnat så var det bara till att vakna igen för att gå ut o möta den. Sen fick jag sova gott iaf =)

 Igår kväll fixade vi en tacokväll, vilket inte var helt fel. Alla hjälptes åt med maten förutom jag, jag hade ett mycket större projekt pågång – mata Bambi. Hon vill inte äta själv så man får mata henne med en bit i taget, o sen vill hon inte dricka så då får man blöta varje bit i vatten innan man ger det till henne. Det är inte lite jobb för att få i den flickan näring. Jag tror hon har varit prinsessa under romartiden i hennes tidigare liv, hon har legat på en säng o blivit matad med en vindruva i taget, och är inte vindruvan tillräckligt stor eller grön så spottar hon ut den (hon väljer även vilka bitar hon vill ha från hundmaten). En riktig liten prinsessa. Det är tur att hon är så söt så man kan förlåta henne.

 Till sist en riktigt tråkig sak som hände igår. Edward har blivit sjuk och igår var det riktigt illa så vi körde honom till veterinären och det visade sig att han har parvo. Jag hoppas verkligen att han klarar sig, han är ju en stor o stark kille i vanliga fall och han är vaccinerad så förhoppningsvis blir det bra efter några dagar hos veterinären.

 Dagens spanskord: Socker - azúcar

 Detta var allt för mig idag!
Ha det så bra till nästa gång!

 Puss


(zac)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman!

Så roligt att hundarna har kommit iväg. Hoppas nu de kommer att trivas i sina nya hem. Förstår att det kommer bli tomt i huset nu. Tråkigt däremot att Edward blivit sjuk. Håller tummarna att han blir frisk igen.

Saknar dig

Puss och kram

2009-10-28 @ 07:38:59
Postat av: Jeanette

Vad roligt att några "långtidshundar" får komma iväg! Håller tummarna för att deras resa går bra :)

2009-10-28 @ 15:27:09
URL: http://honnettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0