16 dec 2009

Idag har det kommit två nya volentärer, jippi!! Haha, nä, men det är riktigt skönt, man märker direkt skillnad. Och så kommer det komma ytterliggare en till i morgon, det kommer att kännas som semester.

Min morgon var inte så rolig idag, råttorna har lärt sig att ta sig in i mitt skåp där jag har bröd, flingor och min chokladkalnder som jag har fått av Gill. Så klart hade kräken tuggat på alla saker. På chokladkalendern hade de ätit av nr 24, kunde de inte ha valt något annat nr liksom. Men jag fick en fin plastlåda av Nina, Maria och Fredrik när dom va här, så nu är allt nerpregat i den.

Det är 8 dagar kvar till julafton, helt knäppt! Mina paket ska snart komma på posten och jag bara längtar!! Jag hoppas att jag får öppna iaf ett paket i förskott =D

Jag hade en jättetrevlig lucia, Therese och Andreas tog mig till Svenskakyrkan där de ordnade luciatåg och så kunde man köpa lussekatter, pepparkakor och glögg. Julmys på hög nivå.

Julfesten som Sos höll var också trevlig. God mat, kareoki och så fick vi in lite pengar. Jag sjöng kareoki, men det lät nog inte så bra för Gill höll för öronen, men kul va det.

Jag gjorde världens tabbe häromdagen. Det kom två stycken och skulle kolla på hundar. De har massa land och ville ha något likande en vakthund. De fastnade speciellt för Take that valparna och valde att ta två av dom för att de inte skulle känna sig ensamma. De ville absolut inte ha en tik så de valde Gary och Howard. Men precis innan vi skulle fylla i papperna så ser jag att Howard visst inte va en pojke, vilket var jättepinsamt. Dom måste ju tro att vi inte har någon som helst koll på våra hundar. Men de gick iaf med på att byta ut Howard mot Mark.
Men man kan ju inte ha en tik som heter Howard så jag har bytat namn till Abbey för Take That gillar att spela in skivor på Abbey Road. Det är ju fortfarande tvunget att va take that tema!

Jag såg inte att du hade skrivit tidigare Ella, men jag kan lova dig att både din älskling o min älskling (Edward) får en massa mat. De växer som ogräs men de ser fina ut i kroppen. Du vill väl inte ha en tjock hund ;P

Va kul att du läser mina inlägg Anna-Lisa! Jag hoppas att allt är bra med dig, själv har jag det väldigt härligt här nere. Jag får ju vara med hundar hela dagarna!

Angående Lily och hennes bröder så vill inte Sverige placera hundar som har chans till att få leishmania. Eftersom de har varit i kontakt med myggan/parasiten så finns det en risk att de utvecklar leishmania i framtiden om de är med om något väldigt stressande eller liknande. Fast alla hundar som har befunnit sig runt medelhavet kan ju ha varit i kontakt med myggan/parasiten utan att man märker det, utan det visar sig efter en väldigt lång tid. Men som de som har varit bordeline har större risk för att bli sjuka så läggs de inte upp på hemsidan. Det är så jag har förstått det iaf.
När det kommer till medicineringen av hundarna så är det en del att hålla reda på, men som tur är finns allt nedskrivet på papper.

Jag kommer absolut ihåg dig charlotte, det ska bli kul att träffas, och det är superkul att du tar med dig Surrito hem. Jag hoppas att det går bra att du bor i det lilla rummet i Neros lägenhet :)


This lovely lady came the other day, she sponser Sos with money every month. She lives in England but was on holiday here. She brought som biscuits, blankets, collor and much more, and she told me that she visits my bogg every day. That was really fun to hear, I never thought that anyone besides people living in Sweden or Spain would read it. I´m gonna try to write a little bit in English everyday now so that you don´t have to learn swedish.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Anna!

Det är väl klart att råttorna åt upp chokladbit nr 24. Det var ju julafton för dem med alla godsaker som fanns i skåpet :D

Puss o kram

Saknar dig massor

2009-12-17 @ 16:57:31
Postat av: ida

men vafan! jag trodde den där makapären som strålar ut nåt ljud skulle hålla råttorna borta!! :O



hatar råttor. VÄRSTA DJURET. nånsin. :(



i sverige är det larvigt iskallt. man nästan dör så biter de i skinnet. önskar ja kunde teleportera mig direkt till sos o hjälpa till <3



take care mi fränd <3

2009-12-18 @ 20:54:40
URL: http://uggleansikte.blogg.se/
Postat av: Mia

tjatja Anna,

hur har du det där borta? , alldeles kanon tror jag i alla fall (:. En snabb fråga, vem är det som har reserverat min favorit bebis Caspar? sjukt nyfiken!

ha det fiiiiiint! / Mia

2009-12-19 @ 15:31:50
Postat av: Maria

Tar mig friheten och svarar till Mia ! Det är jag och min sambo som adopterat Caspar, vi e från stockholm och längtar massor tills han kommer ! Ps. rolig blogg föresten :) // Maria

2009-12-19 @ 21:37:47
Postat av: Lisa

Heeeej honey!

skarattade när jag läste inlägget att Howard e en tjej :) höll på att dö!!! hahahaha de va sjukt kul!

du får hålla bättre koll anna ;)

Saknar dig skit mkt. och längtar tillbaka massa!!!!

Hälsa alla så gott!

pussssssss

2009-12-19 @ 22:05:49
Postat av: Anonym

Heeeej honey!

skarattade när jag läste inlägget att Howard e en tjej :) höll på att dö!!! hahahaha de va sjukt kul!

du får hålla bättre koll anna ;)

Saknar dig skit mkt. och längtar tillbaka massa!!!!

Hälsa alla så gott!

pussssssss

2009-12-19 @ 22:07:54
Postat av: Mia

Vad kul att höra! Ni har verkligen valt rätt hund, han är hur underbar som helst!

Hoppas att allt går super bra för er ( :

2009-12-20 @ 11:31:11
Postat av: Ella von Eyben

åhhh min lilla Xavi, börjar gråta när jag ser nya bilder på han, läser om honom! kan du inte ta lite mer bilder på han så jag se hur stor min älskling har blivit! är han forfarande lika mesig? går han fortfarande utan koppel?

Nu är det inet långt kvar tills jag kommer ner och hämtar bebis!

hoppas ni får en bra jul där nere!

Kramar

2009-12-20 @ 14:00:56
Postat av: Anki Wallin

God Jul och Gott Nytt År

Önskar Lasse och Anki

2009-12-23 @ 07:41:22
Postat av: Paul

Hej Anna

Det är min lediga dag och jag sitter inne i Fuengirola och läser dom blogg. Trevlig läsning, du skriver bra. Vi ses i kväll.

Hälsningar

Paul

2009-12-25 @ 17:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0