3 dec 2009

Det känns konstigt att skriva december i rubriken. Igår var det solsken, inget moln på himlen och övervarmt, inte dte man förknippar med december i alla fall. Och julpyntet, julmusiken och chokladkalenderna känns lite fel, men det är mysikt =D

Från och med igår så är vi bara nere i 3 volentärer, det kommer en ny tjej i morgon, men sen åker Philip på måndag tror jag så då är vi bara tre igen och kommer att va så till den 13 december. Men alla vet vad som ska göras så det är skönt, vi håller ungefär samma tider som vanligt.

I tisdags åkte fem vovvar till Sverige, Barnaby, Bolsito, Niebla, Munch och Lousie. Det är så härligt att göra iordning hundarna inför hemresan, det är bland annat det man är här för, göra det så bra som möligt tills de får ett hem.
Jag fick se bilder på de hundarna som åkte till England för ett tag sen, det är så jäkla härligt att se dom i ett hem.
Nu när Munch och Louise har åkt så är det bara Sarah, Nero och Betty kvar i lägenheten, vilket de nog tycker är rätt skönt. Sarah och Nero lekte precis hela rundan igår, det var jättekul att se!
En annan hund som också har fått nytt hem är pompeya, hon finns inte på hemsidan, men ni som har varit här nere den senaste tiden vet nog vem hon är. Det var en engelsk tjej som bor en bit ifrån gården somm kom förbi för att fråga om vi kunde kastrera hennes hund när vi får hit veterinären nästa gång, hon fick syn på pompeya och blev kär direkt.

En liten uppdatering om Toya, Sam och Belle. De bodde ju i en kakelkennel innan för att Sam rymde, men nu när Brian har laagt på de underbara metalltaken på kennlarna så har de fått flytta ut i en lerkennel igen.

Nu har vi kommit på namn till alla nya hundar. De 3 shäfrarna heter Oliver, Leo och Rasmus, jag har fortfarande inte fått någon bild på dom, måste skärpa mig :)
Mamman till de 6 valparna heter ju Monike och valparna heter Cleofe, Tinkle, Cecilia, Havana, Pandora och Tindra. De har precis börjat lära sig hur man leker med varandra, vilket gjorde mig jätterädd i morse när jag vaknade för jag trodde att någon av dom höll på att dö, haha, lätena dom får ur sig är inte av denna värld.

Till sist ett svar till Philo; Här på sos behöver man ingen utbildning och det är en helt fantastisk upplevelse som de flesta ÄLSKAR och kommer tillbaka till så ofta som möjligt. Har man möjligheten och man gillar hundar ska man absolut pröva på volentärarebete!!!


Fizz


Xavi, Minnie och Niebla


Saturn och Jupi


Batman


Mustard i stan


Så här låg hon fast att det rusade lastbilar förbi och fast att det gick 25 duvor 1,5 meter ifrån henne.


Pedro, en av våra nyaste vovvar, och Pattys gump.


Patty


Glenda


Amber och Glenda vill ha godis


Matt


Lily


Fordor, Matt, Shadow och Lisa


Jag försökte få en bra bild av Fjorder, men han var för snabb för kameran.


Försökte även få Toto på bild, han va värre än fjordor.


Xavi och Lucky


Sam och Toya


Roly


Luggi


olivia


Campo


Närmast Whiley, sen tror jag att det är Lukas bakom honom o Campo längst bort.


Isa


Kommentarer
Postat av: Emmasj

Härligt med en massa bilder, på en massa godingar!



Skönt för Tora o Co att få komma ifrån kakelburarna nu, super med nya tag för lilla rackaren Sam.

Fast han rymde Aldrig, stod bara o spande på presseningarna ju :)



Sarah, åh, lite lugnt för lilltösen, härligt för henne o härligt att så många hundar kommit hem.

Nu saknar jag sos så mkt att det gör ont, som jag vill ner, helst NU!



Stor eloge till er alla som kämpar!!

2009-12-03 @ 16:34:47
Postat av: Sofia

Hur är det med Olivia. Har hon leishmania?

2009-12-04 @ 08:56:08
URL: http://sofiasaljo.com
Postat av: Therese

Hej igen! Vad roligt att se foton på Luggi, Lily och Campo - mina stjärnor från i våras =) Hur är det med Campo, har han L?`



Vad är Matt för en vacker skönhet? nyfiken



Krama Therese R från mig, världens bästa!!! =)



Mvh Tessan



2009-12-04 @ 23:32:59
Postat av: Marie

Hej ! har läst din blogg och hoppas få svar. Dem hundarna du fotat som inte finns med på hemsidan. är den e´j till adoption? te x Lily ??

//Marie

2009-12-05 @ 03:07:45
Postat av: Emmasj

Marie, tar mig friheten att svara dig, då Anna kanske inte har läst ditt inlägg, det är ju en del att göra på gården.



När det gäller hundarna, så beror det nog på vem du menar. Vissa hundar har helt enkelt inte kommit upp på hemsidan, då de antigen varit på sos en kort tid, inte är testade osv, och sen så är vissa inte på hemsidan pga av att de har sjukdom, leishmania. Du kan läsa om denna sjukdomen på sos hemsida.

Lily har tyvärr testats positiv mot Leishmania.



Anna kan säkert svara dig mer specifikt om det är ngn annan hund du undrar över.



2009-12-05 @ 11:20:32
Postat av: Ella von Eyben

Min lilla skrutt Xavi har visst växt...Philip sa tat han inet väct så mycket utan bara blev smalare! mata han så han blir lite tjockare tills jag kommer och hämtar honom!

2009-12-10 @ 20:55:39
Postat av: Ella von Eyben

oj nu lät det väldigt fel...jag menade...smuggla i massa kött i maten så han blir lite stadigare :D

2009-12-10 @ 20:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0