30 dec 2009

Tack för alla julhälsningar! Hoppas ni själv hade en fin jul. Middagen hos Barry var supergod, hon är grym på att laga mat, och en extra eloge ska hon ha för att hon klarar att laga det i ett sos-kök, vilket inte håller den högsta prestandan.

 

Juldagen kunde jag ha spendrat lite roligare än va jag gjorde. Eftersom jag blev biten för en vecka sen så har jag gått på antibiotika och natten till i fredags blev jag jättesjuk av den, och det blev inte bättre på morgonen, så vid 11 körde Therese mig till akuten så att de kunde bestämma om jag skulle fortsätta med antibiotikan och i så fall skriva ut ett nytt recept, eller om jag kunde sluta med den.

   När vi kommer till akuten så ligger det en man på gatan som de försöker återuppliva, efter en stund så lägger de honom på en bår och kör in han i en ambulans, men ambulansen körde aldrig iväg utan de körde in mannen på båren i akuten istället. Jag trodde att det betydde att han vi mer stabil, men tydligen inte för ett tag senare så körde de ut honom i väntrummet igen med ett lakan över honom. Snacka om att jag blev chockad, det är ju inget man ser i Sverige precis, där har vi ju nått som kallas bakdörrar.

   Det tog iaf väldigt lång tid innan de ropade in mig och efter 5 timmar orkade jag inte vänta mer så då gick jag fram själv och frågade när jag skulle få träffa läkaren, då fanns jag inte ens med på datan, de hade inte skrivit in mig, fast att han i receptionen satt o skrev på datan, han spela väl nått spel. Det sluta i alla fall med att jag kunde sluta med antibiotikan och kan kunde åka tillbaka till sos.

 

Lördagen och söndagen spenderade jag hos Therese för jag va ledig, passade hennes lägenhet och hundarna medan hon jobba. Miguel va en liten mes i början, men sen fick han inte nog med gos och sista natten smög han upp i sängen när jag sov, han visste att han inte fick va där när jag va vaken, riktig liten fräckis.

   Jag o Therese va även på La Cañada och shoppa, hitta mina nyårskläder, så nu bara längtar jag till i morgon. Då blir det mat o lekar hos Therese sen vidare till Phinix Baren o massa karaoke =D

 

Måste säga att Gimli är världens finaset stjärngosse, ge honom en puss från mig =D

Och Xavi fick sin julklapp idag, han passa jättebra i den. Själv skulle jag jättegärna vilja ha Edward, men det ser inte ut att bli så =( men han bor iaf med Vilda, Letov, Toby, Moses o Noah, vilket han tycker är jättekul, så det är skönt =D

 

Gott Nytt År på er alla!

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Gott Nytt År gumman. Ha det så trevligt hos Therese. Puss <3

2009-12-31 @ 12:38:08
Postat av: Emma

Hej hej!

Får börja med att säga gott nytt år =)

Jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa en ny familjemedlem och tyckte att sos var ett bra alternativ till detta då det verkar vara mycket seriöst. Vi har gjort en intresseanmälan och väntar spänt på svar. Vi har gått och blivit förälskade i Mustard. För nyfikenhets skull sökte jag på sos animals och hennes namn och det var så jag hittade din blogg =) Ingenting är ju säkert än men då du har umgåtts med Mustard så hade det vart spännande och roligt att få höra lite om denna fina dam.

Vill också passa på att säga att du/ni verkar göra ett jättefint jobb för dessa hundar.

Hoppas att få höra av dig.

Hälsningar Emma

2010-01-01 @ 17:20:16
Postat av: Lisa

Till Emma:

Tycker du har gjort helt rätt som blivit förälskad i Mustard! Jag tog med henne på flyget till sverige och hade henne i en natt, hon e helt underbar och hade gärna behållit henne själv :) extremt social. hade ute henne i skogen och hon gick lös hela tiden, bara följde med oss! Du kommer att älska henne. Lycka till! Hälsningar Lisa

2010-01-05 @ 21:51:05
Postat av: sanna

JAg är väldigt intresserad av att åka ner och volontärarbeta, det verkar ju otroligt spännande och en riktig upplevelse, pratar dom ngn svenska där eller måste man vara awsome på engelska? :)

Imponerad av din insats..

2011-10-03 @ 18:58:46
URL: http://sannaeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0