21 nov 2009

Det är så roligt att se att det är så många som läser bloggen, även personer som inte känner mig. Jag hoppas inte ni blir besvikna bara på att jag inte skrivet något varje dag, man har ju en del annat att göra här också och så är man jäkligt trött ibland. Internet är inte alltid det snabbaste iheller, men det funkar iaf =)

Idag fick vi in 6 valpar som tony har haft hos sig, så himla söta är dom, jag döpte fyra, Gill en - speckle och Philip ska döpa tiken. Min insperation var ett visst band, ni som känner mig har nog redan gissat vilket det var, ni andra ska få 4 ledtrådar här (namnen på valparna) Mark, Gary, Howard och Jason... Kunde ni gissa?? Rätt svar är iaf TAKE THAT!! Jag vet att ni vill få in lite fler svenska namn Maria, men jag kunde bara inte hjälpa det..

Var en runda inne hos Barry innan, en dam som bor på andra sidan lägenheterna. Hon visade mig en massa fina foto av sos-hundar som har fått hem under åren. Det var foton som deras nya ägare hade skickat, det är så kul att se bevis på det man jobbar för, det lyfter verkligen ens dag. Jag ska se om jag inte kan få lite tid över någon dag för att göra ett kollage av bilderna.

svar till Angelica: Först och främst så tycker jag att du ska komma ner igen, hade varit skit kul =D Kom innan det 5 fabruari bara, för då åker jag hem. Det finns en valp kvar, Lily, det var den sötaste av dom, den bruna tiken med typ ljusbrun och vit teckning.

svar till Lisett: Jag tror att du menar Ella, jag skrev namnen i fel ordning. Men den lilla skrutten är Ella iaf, en jättasöt blandning mellan terrier och chiuaua (eller hur fasen det stavas) hon är ca 3 månader nu och styr och ställer med alla andra hundar.


Mattias och valparna

Speckle längst till vänster,sen Mark, Howard som sträcker sig efter kastrullen, Jason som står bredvid den stora bruna som heter Gary och längst till höger har vi lillflickan som inte har fått nått namn än.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så söta valpar. Önskar att jag också fått vara där och träffa dem. Jag blir så avundsjuk.

Hälsa alla

Puss o kram

2009-11-21 @ 22:27:08
Postat av: Cecce

Hej!

Förlåt för att jag inte skrivit på ett tag!

Hade för mig att du skulle komma hem den 14 jan? Men det är kanske bara jag som missat det? :P

Stor Kram!!

2009-11-22 @ 03:03:06
Postat av: maria

Vad stora de blivit!!! Och namnen är ju jättebra ;) blir ju TT-gruppen såklart!

2009-11-22 @ 13:44:08
Postat av: Pernilla

Åååååh! Mattias! <3 Ge han en stor kram från mej!

2009-11-22 @ 15:20:06
Postat av: Jeanette

Vi förstår att du har fullt upp och det är guld värt att få dom uppdateringar du gör, tycker jag iaf! :)

Hehe och nej, jag känner inte dig, men kommenterar flitigt endå. Lite charmen med SOS, har man varit där så vet man vad det handlar om och det känns inte ett dugg konstigt att kommentera saker här :)

2009-11-22 @ 15:56:18
URL: http://honnettan.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej!

Aven fast jag ar pa plats och traffar Anna och vovvarna nastan varje dag gar jag in da och da och laser bloggen. Det ar sa kul att lasa:-) Ska lagga mig i lite nar det galler Annas svar till Angelica. Ar dock inte saker pa hennes fraga da jag inte sett den men om det galler valparna sa finns det tre valpar kvar. Lily, Rosco och Rover. Anna, du visste kanske inte att dom var syskon? Tusen tack for allt du gor!!

2009-11-22 @ 19:18:07
Postat av: ida

men.. lillfisan döpte jag när de precis blivit dumpade vid grinden :(



hon e mea. med eeeeeee... inte mia.

utan MEA. det var mia peräkyles födelsedag dagen då de lämnades utanför grindarna och därför fick hon det namnet...

2009-11-23 @ 22:58:22
URL: http://uggleansikte.blogg.se/
Postat av: angelica

kan hända att jag och två tjejkompisar kommer ner, oklart om det blir än, men jag hör av mig såklart isf! =)

2009-11-24 @ 22:25:19
URL: http://angelicato.bloggplatsen.se
Postat av: Nathalie

Gud vad söta dom är! Synd att jag och ida missade dom. hah inte alls förvånad över namnen :) Hoppas ni har det jättebra där nere!

2009-11-26 @ 18:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0