Sjuk

Igår vaknade jag mitt i natten av att magen var i uppror. Jag gissade på att det var Philips cilli con carne från kvällen innan, men jag är fortfarande inte bra så det är nog något annat. Det är inte superkul att vara sjuk här ute, som tur är så finns här iaf en dvd så jag kan kolla på Gilmore girls =) Det finns bara en negativ sak, fjärkontrollen till ljudet är halvt uppäten så den funkar inte så när hundarna börjar skälla hör man inget, och fjärrkontrollen till dvdn hittar jag inte så jag kan inte få fram någon text. Men jag har bild =D

 Igår var det min lediga dag och det var meningen att jag o Mira skulle åka till Malaga. Fast att jag har varit här två ggr innan så har jag aldrig besökt staden, jag skulle dit första gången jag var här, men då gick maginfluensa runt. Det är väl meningen att jag inte ska dit! Fast jag har en plan på att åka dit till jul istället, då ska det va väldigt vackert där, tredje gången gillt heter det ju.

 Jag, Mira, Philip och Erika var en runda på Miramar igår, jag skulle se om jag kunde hitta en jacka och handla lite mat. Jag hittade två jackor och kunde inte bestämma mig för vilken så jag köpte ingen, smart va. Och sen köpte jag ju helt fel mat för när man är dålig i magen, jag trodde ju att jag skulle va bra vid detta laget. Vi fick skjuts dit av Therese och meningen var att hon skulle hämta oss också, men hennes bil blev inte färdiglagad i tid så vi fick ta taxi. Förr kunde man åka till gården för 20 euro men nu blir vägen renoverad eller nått så det blir minst 25 euro. Jag försökte charma taxichauffören så mycket som möjligt så vi skulle kunna få det lite billigare så jag pratade så mycket spanska som möjligt, vilket inte är mycket =P så det blev lite spengelska (spanska + engelska). Taxichauffören försökte även para ihop mig med hans bror som var 22, en väldigt passande ålder tyckte han, haha. Det var faktiskt en ganska kul resa. Och han lärde mig vad höger, vänster och rakt fram heter på spanska. Jag lyckades få ner priset 1 euro, wohoo, jag vågade inte pruta mer för då hade han kanske blivit sur och så hade vi inte fått någon rabatt.

 Idag har jag inte gjort så mycket mer än varit sjuk. Jag började jobba i morse, städa lite och ge medicinern till vovvarna, sen årkade jag i inte så mycket mer så jag gick tillbaka till sängen några timmar. Tog med mig Ricco som sällskap. Vid 4 tiden gick jag nog upp, koka lite ris som jag fick i mig några skedar av =) o sen har jag legat på soffan o myst med vovvarna o kollat på Gilmore girls som sagt. Jag håller tummarna för att jag mår bättre i morgon, det får ni också göra =)

Gårdagens spanskord: Vänster - izquierdo
                                 Höger - derecho
                                 Rakt fram - todo recto

Dagens spanskord: Sjuk - enfermo


(Ricco)


Kommentarer
Postat av: Cecce

Det låter inte som ngn höjdare att bli sjuk nu :/ Men det är smällar man får ta :) Det verkar som att du har det bra annars iallafall!

Själv har min lite småångest inför den kommande veckan.. Hoppas den går över snabbt!

Saknar dig redan, och det blir ju inte lättare när man vet att du inte kommer hem på läänge! :(

Sköt om dig vännen!<3

Puss o kram

2009-10-23 @ 22:21:09
Postat av: ida

aew. jobbigt va sjuk o inte vara hemma ne :(

du får kurera dig så gott det går. dricka te och äta blåbärssoppa (om du hittar någon:p)



kramis <3

2009-10-24 @ 21:05:00
URL: http://uggleansikte.blogg.se/
Postat av: Ella von Eyben

Det är Ester som ätit upp fjärkontrollen...och jag svär, det tog fan 10 sekunder!

2009-11-01 @ 11:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0