24 jan 2010

I söndags var veterinären här och kastrerade 13 katter och 14 hundar och gjorde en del annat också, bland annat tog blod från några hundar så vi kunde skicka iväg det för leishmania testning. Alla vovvarna kom till tillbaka som negativa så det var kul.

 

Kinko var här för inte så längesen. Han såg så jäkla fin ut efter hans behandling mot leishmanian. Förr hade han öppna sår på öronen och knappt något hår på huvudet, men nu ser han ut som en vanlig hund igen. Vad som är ännu mer fantastiskt är att efter behandlingen så testades han negativ för leishmania. Vi har behandlat Matt och håller på att behandla Doggie med något som heter Milteforan, det är starkare än det som Kinko har fått, så det finns stora förhoppningar om att de ska bli mycket bättre i sin leishmanina.

 

Tänkte nämna vädret igen, vilket har varit helt fantastiskt i 1,5 vecka nu, men undantag för idag som det har ösregnat. Men det verkar som om regnet bara ska vara här över helgen så det är bra. Jag hoppas verkligen inte att det regnar den 31 för då ska vi ha en sponserwalk.

 

Två till av Take That valparna har fått hem, Speckle och Jason, så nu har vi bara de två tjejerna kvar, Abbey och Mea. Även Fizz har antagligen fått ett hem, det kom ett par igår som sökte en liten hund som skulle fungera med katter, så hitta de Fizz och blev förälskade, så nu hoppas vi bara att det ska fungera med katterna, men det tror jag nog att det gör.

 

För ett tag sen fick vi tag i en tik som precis hade fått valpar som vi spenderade flera timmar på att hitta, för 6 veckor sedan fick de åka upp till en dam som bor 1,5 timme från oss och bo där till de va lite större och starkare. De kom tillbaka i onsdags, 9 veckor gamla och skitstora!

 

Det är mindre än två veckor kvar nu till jag åker hem. Det känns så jäkla konstigt, men ändå skönt, man börjar tänka på allt man har hemma men inte här, typ ett normalt kylskåp som inte fryser hälften av maten, hus som håller värmen inne, inte behöva tänka på hur mycket vatten man använder osv.

Men så mycket jag kommer att sakna också, alla vovvarna och människorna i och runt om sos så klart, men även att se när hundarna får nya hem, hundar som kommer in, det är kanske inte det roligaste, det bästa hade ju varit om sos inte hade behövt finnas, men när man får in dom se vet man att inget ont behöver hända dom på gatan och förhoppningsvis kan de få ett underbart hem snart.

Något som också har varit jättekul att se är hur vissa hundar har förändrats sedan jag var här första gången i oktober 2008, Batman är helt klart främst i det ledet. Han bodde då med Sarah och två andra stora hundar som heter Flint och Tom, som har hem i Sverige nu. Han var så jäkla skygg att man knappt kom nära honom, men nu så Älskar han när man kommer in o ger honom en mysstund, och med lite extra tid och kärlek så hade han kunnat bli en superhund tror jag.

Vi fick in en ny vovve dag, han hade följt efter en familj nere vid floden som tog med honom hit. Han är verkligen jättetrevlig och måste ha haft ett hem för han ser så fräsch ut och ser ut att vara van vid huslivet. Han hade dock inget chip, men vi hoppas att han bara har sprungit bort och att hans ägare kommer och hämtar honom.

Solbritt, jag tror redan att du vet det, men jag skriver det här för säkerhets skull, Sandy får gå med Nero gruppen på långa rundan vilket han tycker är helt super =D

Pedro är en väldigt glad och trevlig kille som jag tror ni kommer att bli väldigt nöjd med =)

 

I have some great news, Kinko, a sos-dog who lives with Tony now has had some really bad leishmania, bleeding from the ears and losing fur on his head, but after a great treatment he is now negative. We have started a similar treatment on Matt and Doggie as well so I really hope it work as good on them as on Kinko.


Kinko with bleeding ears and a little furless on the head


Kinko after tested negativ


Sarah


Tindra, when she went to the foster home


cleofe


Cecilia


The puppies today, tindra, havana, cecila o cleofe


Cleofe o tinkle


cecilia, pandora, tinkle o tindra


Nya vovven Divo


Kommentarer
Postat av: Emmasj

Åh, tack för titten. Sötproppen ligger i stolen, som vanligt. Sarah.



Oj, vad stora de små liven har blivit. Var de de som kom in med en brindle färgad mamma? Super söta. Me like. Jag nappar nog en :)

2010-01-24 @ 17:59:34
Postat av: Jeanette

Vad skönt att höra om Kinko! Han har varit hos Tony länge nu.. Kommer han återvända till Sos nu eller är han hos Tony tills han fått ett nytt hem?

Vad tråkigt att höra att du ska åka hem, men du har gjort ett fantastiskt jobb. Och förstås kan man väl inte leva på Sos hela livet, hur mycket man än vill.. Ingen mer blogg från sos! Du får se till att någon annan tar över efter dig :) Men några fler inlägg ser jag fram emot!

Ta hand om er och jag håller tummarna för att regnet avtar.

2010-01-24 @ 18:36:07
Postat av: Lisa

vad dom växt dom småttingarna! roligt att höra att dom mår bra. skönt också att nästan alla take-that valparna fått hem :) nu håller jag tummarna för moniques valpar och oliver o gänget :)

2010-01-24 @ 19:03:09
Postat av: sol

Hej Anna!



Såååå jag saknar er alla!



Så bra du ordnade för Sandy boy,han är så tapper!



Vilken lycka att Fizz får ett hem, dom kommer att älska honom han är så härlig.



Jag vill försöka årdna ett hem åt Sandy boy och Max här i Sverige men innan jag börjar söka måste jag veta först om dom är fri från leishmania, snälla hör av dig när du vet prov svaren.



Ta väl hand om er/Tusen kramar till er alla/Sol

2010-01-24 @ 21:38:16
Postat av: Anonym

Hej Sol!

Jag tar mig friheten att svara da jag vet att Anna har fullt upp. Max ar testad negativ for leishmania och Sandy ar jag saker pa att han ocksa ar negativ aven fast vi inte testat honom. Sjalvklart kommer vi att testa honom men han visar inga tecken alls pa att ha leishmania. Vi saknar dig Sol!!!! En stor kram fran oss!

Therese

2010-01-24 @ 21:52:32
Postat av: Terttu från Finland

Hej Anna

jag blev så överlycklig at höra om Batman. Jag lämnade SOS i slutet av Aug 08. Han, Tom, Flint o Sarah var mina house dogs där nere i det rivna huset vid ån. Batman gjorde där allt bättre o bättre, men jag kunde inte förespå hur bra han skulle bli. De andra också mobbade honom. Även det var positvt att han smög in i mitt rum o åt mina trosor, lederportmonne, skjol etc. Märke av kärlek och sisu att komma in.

Det är också underbart att Kinko är bättre o att house dogs har hem i Sverige.

En mycket älskande o bra hund Wiley, brun, hårig, borde ha hem. Känner du honom? Hälsa från mig! o alla människor med. De är avundsvärda själar.

terttu

2010-01-25 @ 14:11:52
Postat av: Mamma

Hej Gumman!

Så stora valparna har blivit. Jätteroligt att se.

Hoppas paret väljer Fizz. Han blir man ju bara helförälskad i, med alla pussarna han ger.

Härligt att se att Kinko har blivit så fin. Håller tummarna för Matt O lilla Doggie att de också blir fria från Leishmanian.

Det ska bli jättekul att du kommer hem. Saknar dig massor. Samtidigt blir det ju synd om hundgården som förlorar en volontär. Men då får vi ju se fram emot att åka ner igen :-)

Puss o kram

2010-01-25 @ 19:13:26
Postat av: Cecce

Hej vännen!

Hoppas du har fler Cecilia-bilder på din dator, vill ju se bilder på henne när vi ses om 10 (!!!) dagar!



Kramis <3

2010-01-27 @ 21:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0