12 nov 2009

Min älskade Edward har flyttat. Han har bott hos mig varje dag sedan han kom hem från veterinären när han hade blivit frisk från parvon. Det har varit jättehärligt att ha honom här hos mig, speciellt på natten när han har sovit i min säng. Men nu är han tillräckligt frisk för att komma ut i en kennel igen. Vi flyttade honom till Vildas kennel igår vilket gick jättebra, men den ligger mitt emot min lägenhet och han stod och kollade in i den hela dagen igår och skällde. Han har accepterat det bättre idag, och det är ju skönt. Men för mig känns det som om jag har lämnat mitt barn på dagis, fast det tråkiga är att jag inte får hem honom igen. Men han har det ju så mycket bättre där ute där han har kompisar att leka med, Heather och Willie är ju inte så speciellt leksugna av sig.

 

Igår kom det ett jättetrevligt par från England som har donerat en del pengar. De hade med sig mat o godis till vovvarna och så ville de kolla på en hund. De har en hund hemma som de har köpt från ett räddningscenter i England och nu var de intresserade av en kompis till denna. De blev förälskade i Peter, och i morgon ska de komma och prata med Tony och Gill. Jag hoppas verkligen att de tar Peter, den lille mysfarbrorn förtjänar verkligen ett hem.

 

Idag kom det 4 nya vovvar. De kommer från samma ställe som de tre svarta och Diego som vi fick för 1-2 veckor sen. Dom är jättetrevliga hundar, men precis som de svarta och Diego så är de väldigt magra, slänger sig över maten som om de inte har ätit på en vecka och så är de inte vana vid att gå i koppel.

 

Förresten har ni sett Michael Jacksons This is it? Om inte så har ni verkligen missat något. Visst den finns ju på dvd, men det går ju verkligen inte upp mot att se den på bio. Jag har sett den två ggr här nere. I förrgår såg jag den med tjejerna här ifrån sos. Vi gick först in till La cala Hills, tog typ 30-45 min, sen blev det taxi till miramar där bion gick. Taxin kostade 24 euro för två bilar, på hemvägen fick vi betala 60 jäkla euro för två bilar, visst då åkte vi hela vägen hem, men det är liksom 5 km extra. Det ska egentligen kosta 40 euro men det va några idioter som körde oss. Vi fick iaf kvitto så Tony ska ringa till bolaget och prata med dom.

 

Detta får va allt för idag, njut av den fina bilden på Willie =D

 

Dagens spanskord: Leker - jugar


Kommentarer
Postat av: Emmasj

fast jag inte känner dig följer jag din blogg och jag måste erkänna att jag är såååå avundsjuk på dig o de andra som är där nere. Som jag önskar jag vore där!!



Men jag efterlyser dock bilder, o då på Sarah, Toya, Spud, syskonen tönt, dvs fjodor, isa o isador :)

2009-11-12 @ 19:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0