20 okt 2009

Vi har fått en ny hund till gården. Den heter Bruce, är 6 år, ej kastrerad eller vaccinerad o har nog aldrig sett en borste förut. Tycker synd om honom, massa nytt plus så blir han tvungen att gå igenom en grov trimmning, det kan inte va roligt. Han kommer från en dam som är med i någon klubb som samlar in 1000 euro till sos varje år som har opererat bort sitt ena ben.

Igår precis innan vi skulle lägga oss blev det lite tomult här på gården, Mia fick in en orm på hennes rum. O jag lovar er, den va inte liten, minst en meter. Mia hörde hur det väste bakom henne o där va ormen, hon kalla på Erika som fick mina jobbhanskar, tog en slev o en handduk o sen gick på ormjakt. En del skrik o hoppande senare så hade hon fått tag i den. Sen var det bara frågan hur vi skulle döda den, köttkniven var inte hel så det fick bli med en sax. Erika höll ormen o jag klippte, haha. Bloden spruta o den rörde sig hur jäkla länge som helst efter, sen la vi den i en påse för att kunna visa upp idag. Jag tror inte det blev gjort, men Mia hade hört hur råtterna va på den i natt, så nån hade iaf kul :P

Till Ida: Tack för den fina hoppande bilden på mig i volentärboken, haha, o för sänghimlen eller va det heter, jag ska använda den direkt när myggorna börjar komma :D

Dagens spanskord: Orm - Serpiente
Dagens sår: Rover hoppa upp på mig o rev av en leverfläck typ. Det kändes faktiskt inte någonting, men det blödde jäklar.

Höres snart igen!

Puss


Kommentarer
Postat av: angelica

oj för orm alltså ! :S



Ni borde ha typ nå alkogel att rengöra händerna med ? =P

2009-10-20 @ 16:01:13
URL: http://angelicato.bloggplatsen.se
Postat av: Mamma

Fy fan va äckligt med ormen. Dödad med en sax!!!

Du spritade väl såret efter Rovers framfart. Puss

2009-10-20 @ 16:44:41
Postat av: Anonym

Hej vännen!

Vilka äventyr! :D Haha, ormdödaren Anna ;) det hade man inte trott!

Jag förstod inte riktigt om det var hunden eller damen som saknade ett ben, eller ingen av dem ?

Du vet att jag inte är så smart alla gånger!

Nu måste jag fortsätta med mina tentastudier, det närmar sig med stormsteg nu!

Ha det guld så skrivs vi snart igen!

Puss o kram <3

2009-10-20 @ 17:17:36
Postat av: ida

du är hardcore alltså. ja hade aldrig kunnat döda en orm :p minns när du trampade på råttans huvud. shit alltså.. AHAHAhahHA xD



<3

2009-10-20 @ 22:08:57
URL: http://uggleansikte.blogg.se/
Postat av: Jeanette

var ormen inne i lägenheten som hör tillterassen? Vi hade en stor svart orm där inne i badrummet i somras. Otäckt är det!

2009-10-26 @ 15:15:18
URL: http://honnettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0