Resan m.m.

Det är så skönt att vara nere i värmen igen! Jag lämnade ett 5 gradigt bajsväder i Sverige o landade i ett 25 gradigt paradis i Spanien. Men tyvärr så är det inte bara positivt att ha en massa sol, det behövs faktiskt lite regn också, inte minst för att få bort flugorna, det är äckligt många flugor just nu! Tyvärr kommer ju myggen med regnet o det betyder väl mer leishmania, vilket verkligen inte är bra!! Det är väl så att det finns för- o nackdelar med allt. Men jag kan iaf säga att det känns väldigt skönt att vara tillbaka, man kan inte få nog av dessa underbara hundar =)

 Det är rätt intressant att se allt som har förändrats sen jag åkte för en månad sen; det fanns typ inga tallrikar o bestick i vårat kök (mitt o Miras), all mat görs visst nu i mellan lägenheten. Heathers sår på svansen har blivit värre så hon får gå med krage, flera hundar har fått hem o bytt burar + några nya har kommit. Det verkar även vara lite färre råttor, o det är ju positivt. Fast jag vaknade igår natt med en på min axel, det var mindre roligt. Som tur va så har jag köpt med mig en anti-rått apparat som håller råttorna borta på natten, det bästa med den är att den verkligen fungerar =P Jag hörde inte en enda råtta i natt (förutom den som valparna dödade inatt =P). Något som verkligen inta har ändrats är Pepas önskan till kel, det är nog det bästa hon vet.

 Jag tänkte berätta lite om min flygresa hit. Jag var på kastrup vid 6 ungefär (på morgonen) för att checka in mitt bagage och burarna jag skulle ta med tillbaka till Sos, tillsammans blev det 30 kg övervikt som kostade en hel förmögenhet!
Jag var fortfarande för pirrig o nervös för att kunna äta innan flygresan så jag tänkte att jag skulle äta på flyget, tyvärr så åkte jag nog med historiens äldsta plan så de hade ingen mat ombord, bara lite snacks, snacka om att jag var hungrig när jag kom fram till gården. Jag fick med mig jättegoda bilar o tidningar från Josse som jag sysselsatte mig med under resan, för jag kunde inte sova något för planet lät förmycket, det var verkligen ett gammalt plan! Men det är inte så konstigt att det använde det för det fanns typ inga passagerare, planet var nog max halvfullt, jag fick hela min rad för mig själv (båda sidor om gången). Jag måste klaga lite till på planet; det var så jäkla hoppigt, har aldrig åkt i ett skumpigare plan, jag förstår varför den första flygvärdinnan var utbildad sjuksköterska, det var tom så att jag kände mig åksjuk på denna resan.
När jag väl var framme så kom mitt bagage absolut sista, och väskan o burarna kom direkt efter varandra på bandet så det var helt omöjligt att få tag i båda i samma varv, så när jag väl hade fått tag i allt så stod jag helt ensam kvar. Sen skulle jag hitta Mira, hon hade lyckats landa i terminal 1 och sen försökte hon ta sig till oss i terminal 2 men det gick inte så bra, vi hittade nog inte varann förrän efter 45 min eller så. Sen skulle vi åka i Sandy o Jerrys LILLA bil till Sos. Det var precis så vi lyckades få plats med oss själva, vår packning o lite mat. Vi kom till gården lite senare än tänkt, men vi kom fram iaf, o det är huvudsaken =)

Nu får det vara nog för mig, men vi hörs snart igen =)

 Pussss

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman!

Skönt att antirått-maskinen funkar:) Jag undrar hur det kommer sig att det är mindre antal råtter där nere nu. Du tror inte det har något mé Essie att göra:P. Vilken resa du hade. Tråkigt. Men nu é du där iaf. Skönt att höra att Pepa é sig lik. Pussa alla hundarna från mig o puss på dig oxå

2009-10-19 @ 22:52:16
Postat av: ida

sååå kul o läsa. fortsätt skriv såhär!! :D

2009-10-19 @ 23:13:07
URL: http://uggleansikte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0