10 feb 2010

Jag kom hem i fredags och allt känns fortfarande väldigt konstigt, saknar allt och alla, till och med bergen som omringar en :P Hundarna kan jag inte tänka för mycket på för då blir saknaden för stor!
Men ska iaf försöka skriva om allt som hände sista tiden.

Tack vare flytten så städades alla lägnheter ut, vilket var ett jäkla projekt, speciellt att torka av skåpen på ovansidan, jag har nog aldrig sätt så mycket skit i mitt liv som där va.
Jag och Ella var de första som fick flytta till gården. Vi tog med oss alla hundgrupper från sidan, Bubbles o Baby Sandy, Bynfo, Rasmus o co, Jasper o Denko och Luckygruppen, sen fick även vida, meeka och rovergrupperna komma. Det fanns redan 14 kennlar på stället som vi kunde sätta in hundarna i medan vi rev ner deras gamla burar på förra stället så vi sedan kunde ta med materielet och bygga nya burar på nya stället så att alla vovvar skulle få plats. Det tog 6 dagar att flytta allt från gamla stället till nya, vilket verkligen inte är lång tid med tanke på att det är djur som flyttas, kennlar som rivs och byggs upp igen och allt annat "bråte" som ska med.

Precis som alla andra förändringar i livet så bidrar den här flytten med både positiva och mindre positiva ändringar. Kennlarna är större med träd och buskar i, det finns bussförbindelser för volontärerna så de kan ta sig in till Alharuin de la torre och sedan vidare till Malaga om de vill det. Tyvärr så finns det inte en lika fin promenadstsig som vi hade på förra stället, och så finna det ingen flod i närheten, sen är inte volontärboendet lika bra för tillfället, men det håller på att fixas med så det kommer nog vara hur bra som helst snart.

Den här flytten var nog något av det jobbigaste jag har gjort. Det blev 12 timmars pass och var man hungrig så fick man slänga i sig en macka. Men det är ändå inget jag hade velat missa, det var verkligen kul att få vara med och starta upp det nya stället.

Det känns väldigt konstigt att sitta här hemma i kalla Sverige och tänka tillbaka till allt som har hänt. Jag saknar verkligen allt, men precis som tidigare gånger så vet jag att jag kommer åka tillbaka till gården igen, och förhoppningsvis blir det förr istället för senare.

Jag vill verkligen tacka alla som har kommenterat, utan kommentarerna hade det inte varit lika kul att skriva.
Här kommer svar på dina frågor Sol, Sandy är populär hos alla som träffar honom och han har redan några som är intresserade av honom =D Max står just nu med Boone, men han ska ju snart till England så då vet jag intge vem han kommer hamna med, men han är ju ingen svår hund att hitta en ny grupp till.

Malin kommer att skriva om vad som händer på gården på sin blogg; stunderjagminns.blogspot.com


These 4 latest month have been so fun, interesting and I have learned so much it´s crazy, so it feals really weired to be home again, especially in this cold weather.
The last 2 weeks were the craziest of the whole time. We were organizing to move the whole rescue-center 45 minutes from the old place. It took us 6 days to move everything, we worked our butts off =P
The new kennels are really nice with trees and busches in, unfortunately the walk isn´t as good at the new place as it was at the last place. The volunteers have a wores livingsituation for the moment at the new place, but soon enogh it will get better, and there is a busstop just 5 minutes from the new place, so it will be easy to go in to town.

I want to thank everyone who has visited the page and everyone who has written anything.


Last walk at the old sos







The new place, well, yuo cant really see it, but it is down there =P


















Kommentarer
Postat av: Paul

Skickligt gjort Anna. Jag är full av beundran, mycket starkt gjort och alltid med ett leende på läpparna. Härligt Anna

Hälsningar

Paul

2010-02-10 @ 18:10:36
Postat av: Cecce

Jag är iallafal glad att du har kommit hem - för jag har saknat dig supermkt!!

Men jag förstår att du saknar allt och alla nere i värmen, det hade jag också gjort om jag var tvungen att åka till kalla Sverige :/

puss <3

2010-02-10 @ 20:46:17
Postat av: Emmasj

Jag vill tacka dig Anna för att du bloggat under din vistelse och låtit oss här hemma få ta en del av sos.



jag förstår att du saknar det. Jag saknar sos varje dag, hela tiden. Men det underbara är att man kan återvända närsom.



Nya stället ser ju fint ut, svårt att få en uppfattning dock, men jag gillar ju större kennlar. Hoppas bara att tak etc hinner fixas innan regn o rusk kommer till spanien. För att gå runt i leriga kennlar, är varken kul för vovvar lr vollisar.



Hoppas att vi kan ses i Malmö ngn gång.



/Emma

2010-02-11 @ 10:47:22
Postat av: Lela

Hej Anna!



Jag vill också tacka dig för att du bloggat under din tid på hundgården, och nu om flytten till det nya stället. Jag saknar alla hundar och har undrat hur de har det. Jag saknar också den enklare livsstilen på hundgården där man bara bryr sig om det viktiga - mat, vatten, tak över huvud, kläder för dagen och förstås att alla hunder får sin dagliga promenad!



Jag hoppas du har det bra Anna och en liten hälsning till Paul och Ylva - verkar som även Paul blev biten av stället. Kan hända att du åker ner igen och det blir då din blogg vi andra får ta del av?!



/Lela

2010-02-12 @ 06:36:33
Postat av: sol

Hej Anna!



Vilket bra jobb ni gjorde med flytten, det måste har varit huuuuur påfrestande som helst, men jag vet att du gör allt för dom fyrbenta och för oss två benta också.

Tack för att du berättade om Sandy, vet du att jag "SAKNAR" honom såååå att jag är olycklig i mitt hjärta.

Jag hoppas att jag hinner hitta ett hem åt honom här nära mig så jag har möjlighet att träffa honom.



Anna jag önskar dig all lycka med det du kommer att ta för dig här i framtiden, du vet att du är alltid välkommen till mig när du vill, det är inte så långt mellan Umeå och Örnsköldsvik!



Tusen Kramar/Sol

2010-02-14 @ 18:28:55
Postat av: Paul

Nog blev jag biten alltid (vänster lår av Sacha) men visst blev jag biten på det andra sättet också :-)



He e väl klart



Extra hjärtliga hälsningar

Paul

2010-02-15 @ 00:28:24
Postat av: pamela

hej anna. faaan va jag saknar allt :/ nu vill jag ju verkligen ner igen för att träffa alla hundarna och de nya hemmet. men du, har du inte facebook? lägg till mig som vän iaf då :) pamela thomasson. kramkram

2010-02-18 @ 15:46:31
Postat av: Petra larsson

Hittade din blogg på SOS-animals hemsida.

Oj, Hej förresten! :)

Jag fastande och tycker detta verkar otroligt intressant.

Men det står ingenting på sidan om hur man betalar.

Betalar man själv flyg, boende, mat och sådär?

Jag skulle verkligen vilja åka och du verkar trivas bra där nere.

Har du något mer att berätta om som inte står på sidan?

Finns det något negativt eller är det så bra som det verkar?

Hoppas du orkar svara på dessa 20 frågor :)

Kram Petra

2010-08-26 @ 23:42:35
URL: http://mylifeaspetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0