12 jan 2010

Va kul att du ska komma tillbaka Ella. Vädret skiftar väldigt, så ta med dig lite av varje, regnkläder, tjocktröja, t-shirt, du behöver nog inte ta med dig några korta shorts iaf. Gummistövlarna har jag nog sett här, men inte gympadojjorna. Vi kommer att åka hem samma dag tror jag, så vi kommer träffas =)

 

Lite svar till dig Marielle: dom flesta får ingen direkt hemlängtan, man har så mycket att göra här o alla som är här nere blir som en liten familj.

Om man är väldigt blyg eller tillbakadragen som person så tar det lite längre tid att komma in i gruppen, men glatt välkommen blir man alltid. Fast sen känner alla sig lite vilsna i början för det är så mycket nytt att lära sig, men inte vilsen i negativ bemärkelse.

Engelskan ska det nog inte vara något problem med, nästan alla volentärer är svenskar, men man får prata en del engelska med de som kommer hit och hjälper till, men de är vana vid lite knackligt uttal o liknande, men annars brukar man komma in i språket snabbt.

Jag har åkt hit själv, som sagt så är alla som en stor familj så man känner sig aldrig ensam här.

  Jag hoppas att du är nöjd med svaren och att du fortfarande vill åka ner.

 

Det blir mer uppdatering om vad som har hänt här i morgon, o då även lite nya bilder (även på Ciro).


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för svaret Anna, Packar just nu och det är inte lätt asså!! urs! gött då behöver jag iaf inte köpa nya gummistövlar då! Jag kommer på söndag och åker hem den 5:e...jag försöker övertala Philip att komma ner...jag tror det blir lätt enkelt asså :D han kommer isf den 22! jihuuu...



Tänkte att även jag kan svara till dig Marielle...SOS är det bästa som hänt mig! älskar det! var där nere sept-okt 2009 och åker redan tillbaka nu på söndag...sedan i April igen.

Jag hade ingen hemlängtan, man hinner lixom inte ha det... Klart jag saknade min lilla hund här hemma i sverige och min pojkvänn men man vet att det man gör är så betydelsefullt och man börjar älska alla hundarna första dagen så hem vill man inte!

Alla hittar sin lilla favvo och som Anna sa...man blir som en liten familj!



Jag har inte hört någon volontär som inte har älskat det på SOS...de flesta åker tillbaka!



Hoppas detta hjälpte lite och att du testar på livet på SOS någon dag :D..



Snart ses vi Anna...Can't wait!!! jihuuuuu

2010-01-12 @ 18:33:45
Postat av: Anki

Tack Anna, du är en pärla. Jag ser fram emot att se bilden på Ciro.



Kram Anki

P.S. Hälsa Elin

2010-01-12 @ 19:13:18
Postat av: Marielle

Hej, tack båda för svaren :) det kändes skönt att höra!

Jag tror det kommer bli jäkligt kul och jag tror också att jag har bestämt mig för att komma ner! :)



Mvh

2010-01-14 @ 07:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0